20 Ağustos 2019 Salı

yaşadığını hissetmek için bir nedenin mi olmalı?

                        
         Sinop'tan dokuz buçuk saatlik yolculuktan sonra Rize Fındıklı' dayız. Yol boyu yeşillik  vardı bazen deniz ile şehirlerin arasında duvarlar vardı, beton yığını olmuş birbirine benzeyen kentler kimliksiz kentler. Neresi Trabzon neresi Rize dedik durduk. Yağmur bulutu başında  dolaşan Rize. Havanın erken kararması sonucu yolculuğun verdiği yorgunluk ile kenti seçemedim. Kaldığımız yer sanki şehirden uzak tepelere tırmandık gibi geldi. Sabah uyandığımda perdeyi araladım "gri bir gökyüzü ve yağmur damlaları hoşgeldin" dedi. hava durumunu bilerek gelmiştim. Sabah yürüyüşüne çıkayım dedim .Elimi uzatma mesafesinde çay bahçeleri. Kivi ağaçlarının altı bile boş bırakılmamıştı. Yol boyu fındıklar toplanmış kurutulmak için yerlere serilmişti.Yeşilin her tonu beni kucakladı. gözlerim bayram sevinci yaşayan çocuklar gibi çoştu. beyaz kelebek oldum çiçekten çiçeğe daldan dala uçtum. Hes' lerden kurtulan derlerin suların sesini dinledim durdum. Temiz havayı çektim içime kentin beton yanı beni hiç çekmedi onları görmemek için gözümü kapattım. Nerede bozulmamış eski ev bulsam ona bakıp fotoğraflamak istedim. Dolaştığım yerde o kdar az var dı ki.
       Fındıklı belediyesinin düzenlediği yeşil altın gümüş deniz festivalinde panel, müzik yeşil doğa içinde kısacık zamanda koşturup durduk.Yeni dostlar yeni insanlar tanıdım samimi içten.
       Ne çok özlemişim hayatın başka yönlerini deniz Sinop Yalı yada kütüphane bahçesi içinde geçen zamanların ilacımıydı ben de anlamadım. Ama hem ruh hem beden aydınlandı. Zihnimde bilgiler gözümde ruhumda yeşillik çoştukça çoştum.Tanış olduğum değerli insanlarla geçirilen güzel saatler.

























       Dönüş yolculuğunda yağmur arada sırada gözüken güneş güle güle dedi. Denizin grisi maviye dönüşrken zihnim bilmece ve bulmacalar peşinde koştu. Yaşamı anlamlı kılmak için nedenlere ihtiyacımız var mı yok mu bilemedim fotoğrafları düzenlerken suyun sesi, kuşların sesine karıştı durdu.
Not : fotoğrafların üstünü tıklarsanız yeşile kavuşmak daha güzel.

7 yorum:

  1. Öyle özlemiştim ki oraları, ne iyi geldi anlatamam. Bayılıyorum doğaya, yeşile... Harika fotoğraflar ve harika anlatım için onyüzbinmilyonyeşil teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel görüşleriniz için teşekkür ederim. Yeşilin saldırıya uğradığı bugünlerde yeşil günler dilerim.

      Sil
  2. Memleketim Sinop toprağım Karadeniz..ne güzel anlatmışsın..fotoğraflar harika olmuş...

    YanıtlaSil
  3. Fotoğraflar çok güzel. Bayıldım bakarken...

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim. Yeşile hasret yeşil günler

    YanıtlaSil
  5. ayy trabzon rize ne güzel!
    orada geçen bir kitap okudum, blogumda yazdım son yazımda...
    yeşillik gibisi yok ama oralar da bozuluyor...:(

    YanıtlaSil

Üç kozalak iki taş

                                                                                           Spderman                                         ...