23 Şubat 2019 Cumartesi

Kurtuluşunun 101.Yılında TRABZON

      Sabah dışarıya baktığımda balkonuma bir kuş geldi. Oradan da yüreğime .Günümü aydınlattı. İçimi bir huzur kapladı.Yorgun bedenim canlandı. "Onla beraber gezeyim" dedim .Gezdiğim yerlerde özgürlük türküsünü söylemek istedim. Gazeteleri açtım haberler kötü. Patlıcan ve domates ve soğan savaşlarının son perdesi oynanıyor. neyse ki manavda patlıcan fiyatlarında düşme başlamış,gönlüm rahatladı.Kış günü patlıcan yemesem de..Domates sera fiyatları olduğu için 7.95  lirada seyrediyor. Eşimin diyetinde varmış 250 gram alayım diye düşündüm.
        Gazetenin ikinci sayfasında öldürülen şiddete uğrayan kadınlar.Televizyona baktım sağlık ile ilgili sabah kuşağı eski diziler. " İnternet dünyasını gezeyim oradaki haberlere bakayım" diye düşündüm.
22 Şubat haber başlıkları

5 yaşındaki zihinsel engelli çocuğa okulda şiddet iddiası

Denizli’de demir korkuluklara bağlı erkek cesedi bulundu

23 şubat bugün haber başlıkları

Sürücü dehşet saçtı! Önce arkadan çarptı, sonra tekme tokat saldırdı

Fabrika çalışanı havaya uçtu!

       Balkonumda ki kuşa dedim ki dünya bir cehennem olmuş kendi ateşini kendi yakıyor.
Aşağıdan eşim seslendi dikiş iğnesi yere düşmüş "ya ayağıma batarsa şeker hastasıyım ya telafisi olmayan bir zarar verirse."
    " Ruh sağlığımı nasıl koruyacağım" diye sormak istedim. Kuş uçmuş ben kendi kendime konuşuyorum.
        Haber izleme, internette haber okuma
        Dışarı çıkma( trafik, var) her an risk var. "Niye dedim hep kötü olumsuz haberleri okuyorsun  bakıyorsun. güzel şeylerde oluyordur" Moralimi bozmak istemedim. 
           Facebookta bir arkadaş paylaşmış  Kurtuluşunun 101.yılında Trabzon etkinlikleri Çağdaş Sanatlar merkezinde yapılıyor.
            Keyfim yok doktor bir torba ilaç yazmış. Arkadaşımla konuşuyorum "otur dinlen biraz" uzandım, düşündüm, Benim için dinlenme: dışarı çıkıp bir etkinliğe katılmak, doğada yürümek, soğuk havayı tenimde hissetmek.
           Etkinlikleri inceledim..dinleti ,söyleşi, konser.program çok dolu ve yoğun.
          Sanatın her dalı; resim, fotoğraf, el sanatları dokuma, fıkralarla Karadeniz, karikatür, halk oyunları, Karadeniz şarkıları
           Ruhen ve bedenen dinlendim.bir etkinlikten diğerine koşturup durdum. Fotoğraf sergisinde fotoğrafları fotoğraf sanatçısı Gülten Yıldız ile beraber gezdim. Beğendim fotoğraflar vardı. Çekim ve nerede kim tarafından çekilmiş soruları ve cevaplarıyla fotoğraf dünyasını anlamaya çalıştım. Halk oyunlarındaki enerji, Karadeniz ezgileri ruhumdaki açılan yaraların merhemi oldu. Karadeniz yemekleri ile karnımı doyurdum
        Sinop bienalinden tanış olduğum arkadaşım Mehmet Kuvvet'in performansını izledim. Trabzon insanlarının öyküsel portreleri içinde kah güldüm kah düşündüm.

                                                   

                                       
                                                           
                                   Fotoğraf, resim, karikatür ve heykel sergisinden fotoğraflar
                                                                           
                                                                 














                                                                 

 Not: Bitmeden gezip görmekte fayda var. genelde Trabzon' lular geliyormuş.










9 yorum:

  1. Bilgi sahibi oldum teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  2. Ne iyi olmuş :)
    Hep derim herkesin ilacı kendineözel.

    YanıtlaSil
  3. Gülten benim Trabzon Vakfı Fotoğrafçılık Klübünden arkadaşım
    okuyunca şaşırdım dünya ne kadar küçük
    çok güzel olur trabzon günleri
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Mavianne Gülten'le arkadaşlığımız 3 ya da 4 yıl önce başladı. Ankara'lı fotoğrafçılar grubundan tanışıklığımız.Leylak dalı ile arkadaşlığımız var.Blog dünyasından. Sevgiyle kalın.

      Sil
  4. ne iyi yapmışsınız etkinliklere katılmakla o haberlerden sonra kafanızı ve ruhunuzu başka türlü düzeltemezdiniz...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. merhaba bloğunuzu yeni keşfettim ne güzel kareler çekmişsiniz :) bana da beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...