26 Ocak 2019 Cumartesi

Süt fiyatları şişe süt mü? açık süt mü?

                                                                   

         "Patates çorbasına ilave etmek için. dün marketten süt alayım" dedim. Market 2.5 lira geri verdi. Ben hala paranın üstünü bekliyorum. Şaşkın şaşkın beklemekteyim. Kutuda günlük süt . Aklıma geldi "Fiyatı nedir?" dedim. 7.5 lira almaktan vazgeçtim.
        Market sahibi arkadaşımız: "Bu kadar pahalı olmasının neden Ambalajından " dedi.
         Dışarıdan açık süt alıyorum  Litresi 3 lira, yine kasaptan alıyorum 3 litresi 11.5 lira.
         Bugün baktım kapı önünde sütçü var. Daha önce görmemiştim. Son zamanlarda tanımadığım sütçüler geliyor. Bu sütçü Gölbaşı' ndan geliyormuş. Biraz sohbet edeyim dedim. Bir gün önceki olayı anlattım. "Bir süt markası bunlardan ya da onların mahallesinden toptan süt alıyorlarmış Soğuk hava deposuna dolduruyorlarmış sonrada oradan  fabrikaya. Marketten şişeyle aldığımız günlük sütleri işleme tabii tutup market rafında yerini alıyor" dedi. Sütün  serüveni. "Peki sizin sütünüz" dedim. Günlük sağlıyoruz. Kahrı biz çekiyoruz. Sefayı belli markalar. Marketten genelde kredi kartı ile aldığım için fiyatları tam olarak bilmiyorum. Bakıp fişi inceliyorum ama her zaman değil. Kapıdaki aldığım sütlerde kaymağı az .Kasaptan aldığımın biraz daha fazla. Dünürüm Ankara Ballıkuyumcu Köy!ünden dan süt alıyor. Kilosunu bilmiyorum ama bir gün kızımda 5 litre süt  vardı. Bir parmak kalınlığında kaymak tereyağ yaptım.
         Süt fiyatları böyleyse sebze fiyatları nasıl? Kereviz 7.5 lira
         Sinop' ta köylü pazarından alırım. Kadınlar köyden getirir. Üzerinde kaymağı olanlardan alırım .Orada da yakın fiyatlar.Şu sıralar kış sebzeler de uçmuş .Biraz havalar açsın.Pazara gitmeye başlamak lazım.
       

14 yorum:

  1. Bende suya şaşıyorum. Aldığımız marka su 15,50.- tl oldu. Süt çok pahalı eskiden 1 lt aldığımız fiyata yarim litre alamıyoruz artık.

    YanıtlaSil
  2. İnanır mısınız ben de geçen raftan alıp alıp geri bıraktım.1 litre süte 7,5 lira vermek çok fazla ve maalesef bir tek süt değil çoğu şeyin fiyatını uçmuş durumda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akdeniz'e seralar sel altında fiyatlar uçuşa geçecek

      Sil
  3. Ya mehtap hanım hakli 1.5 litre su 2 tl oldu.... 200 ml süt aldım bugün o da 1.65 :((

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. Ebem kuşağı yaşamak pahala Dı. Cem Karaca hava bedava su bedave diyordu ya artık bedava değil.

      Sil
  5. Sütteki artış birazda tarım politikalarının sağlıksız yürütülmesi ile alakalı.Geçen hafta Ankara Gimat Gros'ta kabağın kilsu 9 tl,sivri biberin kilosu 10 tl,kırmızı bibrin kilosunu 12 tl görünce şok olmuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarım politikaları ve diğer politikalar seralar İn su altında kalması doğal felaketler birleşince fiyatlar uçuşa geçiyor.

      Sil
  6. Bugün pazara gittim 150 lira harcamışım, ortada pişirilecek yemek yok neredeyse. Sanırım meyve falan da yemememiz gerekiyor . İnanılır gibi değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu sıralar pazara gitmiyorum. Yeniden başlayayım. Uçan market fiyatlarından sonra uçan pazar fiyatları nasıl bakayım.

      Sil
  7. Bizim semtin pazarı çok ucuzdur diyordum herkese. Brokoliyi 10 tl ye görünce şaşırdım. İstanbul a göre yine çok uygun ama çocuklu ailelere üzülüyorum. İyi beslenememektüm hayatlarını etkiler.
    Allah yardımcımız olsun.

    YanıtlaSil

Bahar mı geldi? Hani nerede?

                                                                                                   21 mart nevruz bolluk bereket, gün eşitli...