15 Ocak 2019 Salı

Her gün beş cümle

   


           Nereden aklına geldi diyeceksiniz. Torunum Ege birinci sınıfta ev ödevlerinden biri de her gün okumayı öğrenmeye başladığı ilk zaman önce üç cümle şimdi beş cümle. Günlük olaylarla ilgili yazıyor. Dün "kendi ile olumsuzlukları yaz" dedik. "Yazmam" dedi. O zaman "benim bilgisayar bozulmuştu onu yazmasını" söyledik. Bir nevi günlük."Bazı yazdıkları soru, bazıları şaşkınlık.Tabii bize göre on dakikalık olan yazı ona göre bir saatlik yazı. Canı isterse hemen yazıyor.
           Ben de birden çağrışım yaptı. "Her gün en az on cümle yazmalıyım'  dedim . Bakalım başarabilecek miyim? Cümleler yazı yazılar hikaye olabilecek mi?               
         Bahar için planlama; Gezi yazısı okurken dikkatimi çekti. Gezilecek yerlerden biri Arapaşı Kanyo'nu. Aydın ilinde. Hedefim Nisan ya da mayıs ayında gitmek.
         Durum; Ankara bugün çok yağmurlu. Yağmur berekettir. Gecede çok güzel kar yağdı. Sabah eridi. Eski fotoğraflardan eski günleri anmak güzel.



         Haber; Gazetede bir protesta vardı. Metroya pantolon giymeden binmek. Haberin ayrıntısına bakayım.
           Sağlık; Dişim çok ağrıyor. Perşembe günü için randevu aldım. Yirmilik diş büyük ihtimalle. Köprü için dişcim saklıyordu. Galiba çekilecek.
            Mola; canım iş yapmak istemedi. Ancak geç vakit farkına vardım.Yoğurt kalmamış. Gidip süt alındı. Yoğurt mayalandı. Yine dinlenemedim
             Okunacak kitap:

       












16 yorum:

  1. geçmişler olsun..diş sıkıntı...ayfer tunç yeni kitabımı acaba hemen not alıyorum...torununuz çok tatlıymış Allah nazarlardan esirgesin...çok başarılı bir eğitim hayatı olsun inşallah...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Allah zihin açıklığı versin geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  3. her güne 10 cümle fikri çok güzel, inşallah ben de uygularım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6 yaşındaki Egoş yapıyorsa sen niye yapmıyacaksın. Yaparsın.

      Sil
  4. Geçmiş olsun. Ayfer Tunç'un kitabı güzel, ben okuyup blogumda yorumlamıştım :)

    YanıtlaSil
  5. Torundan birşeyler öğrenmek eminim ne güzel bir deneyim olsa gerek.
    Sıcacık samımi bir yazı okudum emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Her gün on cümle iyi fikir bence de :)
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  7. Dünya ağrısı çok sevmiştim ben bu arada blogunuzu rakibe aldim

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...