13 Mayıs 2017 Cumartesi

Dinle küçük adam Kemal Sunal


Günlerden pazar hava sıcak mı sıcak balkondayım. Arada bir esen rüzgar biraz nefes almamı sağlıyor. İçeriden babamın kahkahası geliyor."Ne oluyor "diye bakmaya odaya giriyorum. Televizyonda Kemal Sunal'ın Çöpçüler Kralı . Babam, işten gelmiş yorgunluğunu çıkarıyor. Bize de her gece sorar ; "Çocuklar bu gece Kemal Sunal'ın hangi filmi var" diye. Ben bu filmlerle büyüdüm. Bekçiler Kral'ında görevini büyük bir sorumlulukla yapmaya çalışan Murtaza (Orhan Kemal'in) en önemli eserinden uyarlama. Doğrulara kayıtsız bağlı insanın yaşadığı çatışmalar ve ruhsal parçalanışın öyküsü. 1952 yılında yayınlanmış"  İnsana dair her şey komik, aptal ve bizlerden biri olan saf insanların anlatıldığı; her biri ders niteliğinde filmler.

Dün tesadüf eseri Ankamal'i dolaşırken Kemal Sunal'ın filmlerde giydiği giysilerin olduğu sergiyi gördüm. Hayatı  beni çocukluğuma götürdü. O zaman  izlediğim filmlerin şimdi ne kadar eğlendirirken aynı zamanda eğitici olduğunu farklı bir bakış açısıyla görüyorsunuz. Filmlerin   isimlerinden belli. Her dönemde değişmeyen insanları anlatıyor. Kemal Sunal günlük yaşantısında son derece ciddi ve disiplinli bir insan.


                                     Üniversite mezunu. kendi filmleri ile ilgili yüksek lisans yapmış.
Hayatında bilmediğim yönlerini bu sergide öğrendim. Dinle küçük adam sen ne büyük bir insansın.

3 yorum:

  1. Kemal Sunal'ın filmlerinin ayrı yeri var bende.En son bugün Hababam Sınıfını seyrettik.Geride bıraktığı eserleri umarım bizden sonrakilerde tanırlar.

    YanıtlaSil
  2. Kendine has film karakteri olan oyuncularımızdan gerçekten yıllardır bıkmadan izliyoruz blogunuzu takibe aldım mutlu kalın.

    YanıtlaSil
  3. Bu değerli insana hayran olmamak elde mi!
    Ne büyük kayıp erkenden göçtü gitti.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil

Üç kozalak iki taş

                                                                                           Spderman                                         ...