12 Aralık 2015 Cumartesi

DÜNE AİT NE VARSA DÜNDE KALDI

Her gün bir yerden göçmek
Ne iyi

Şimdi yeni şeyler
Söylemek lazım…
                             MEVLANA

Dün fotoğrafçılık ekibiyle yaptığımız Konya gezisinin tadı damağımda ,anılar belleğimden gitmeden yazmak istedim.Sabah güneş doğmadan ekiple buluşup hızlı trene bindik. Ankara'dan 1 saat 40 dakikada Konya'ya vardık. Yol boyunca güneşin doğuşunu fotoğraflayarak uyku mahmurluğundan kurtulduk.Geziyi düzenleyen arkadaşımızın çay , fırından sabahın erken saatinde aldığı sıcacık mis gibi kokan poğaçalara eşlik eden sohbetler günün başlangıcına eşlik etti.Önce Şems'in Cami ve türbesini ziyaret ettik.

Yol boyunca  fotoğraf çektik.Altaki resim müze.Sabahtan beri adını arayıp durmakla meşgulum. Şimdi hatırladım .Fotoğraflar o kadar çok ki içlerinden bazılarını seçip koyuyorum.

Aziziye Camii:

Konya çarsısının ortasındadır. Muntazam kesme Gödene Tası ile yapılan mabed son Osmanlı mimarisinin çok muvaffak bir eseridir. Yerindeki 1671-1676 yılları arasında Şeyh Ahmed eliyle yaptırılan camii yandığı için (1867) Sultan Abdülaziz'in annesi Pertevnihal adına yeniden bugünkü Camii yaptırılmış ve bu adla anılmıştır. (1874) Türk Baroku uslubundadır.Alti mermer sütuna oturan üç kubbeli son cemaat yerinin iki ucunda kaideleri şadırvanlı iki minaresi dikkat çeker. Üzeri ferah kubbe ile örtülüdür.

İplikçi Camii;

Alaeddin Caddesi üzerindedir. Semseddin Altinoba tarafindan 1201 yilindan sonra yaptirilmis, Somuncu Ebubekir tarafindan genisletilmis, yenilenmistir. (1332) Cami Iplikçiler çarsisinda bulundugu için Iplikçi Camii adini almistir.

1951-1960 yillari arasinda Klasik Eserler Müzesi olarak kullanilan camii, 1960 yilinda tekrar ibadete açilmistir.

İ
Mevlana Müzesi ve yanında onarımda olan Selimiye Camii

Müze ,cami gezileri bittikten sonrayemeğimizi yedik ve hızlı bir şekilde Şeb-i Arus törenini izlemek üzere gösterilerin yapıldığı Mevlana kültür merkezine  geldik.
Şeb-i Arus
Mevlana vefat edeceği günü Şeb-i Arus yani "düğün gecesi"olarak nitelendirmiştir.
Dervişler dönmeye devam ederken sabah doğan güneş batmaya başladı. Bu da bizim dönme vaktini hatırlattı. Keyifli bir gün daha bitti.

Felsefe bilmenin öğrenmenin sevgisi. Ne güzel sevgiyle başlamak güne yaşama.
Dileğim SEVGİNİN VE HOŞGÖRÜ'NÜN olduğu bir dünya.