5 Haziran 2015 Cuma

Hamburg Almanya

Almanya'nın ikinci büyük şehri olup kendi başına ayrı bir eyaleti oluşturur.Hamburg Almanya'nın dünyaya açılan kapısıdır.Ayrıca almanya'nın en büyük limanına sahiptir. Hamburg'ta bulunan sevgili arkadaşım Hülya; dedi ki "Almanya 'ya gelmişken burayıda görmeden olmaz "ısrarı karşısında Hannover'den bilet aldık. Hannover ile arası iki saat.Hannover'ede tren ile gittik.Almanya'da tren ücretleri pahalı. Hannover ile Hildesheim arası 11 euro.Hülya'nın rehberliğinde hem metroda kullanacağımız hemde gemiye binilecek bilet aldık. Şehir merkezinde belediye binası Rathaus ve küçük Alster gölünü yürüme mesafesinde gezdik.

Alster tekne turları tarihi bir mekân olan Jungfernstieg'den kalkmaktadır.

Sonra tekneye bindik. bir buçuk saatlik yolculukla tekne gezisini tamamladık.

Meşhur balık pazarının önünden tekneyle  geçtik. sabah 11.00 kadar açık olan balık pazarı.Birde Amsterdam'daki kırmızı lamba bölgesini andıran St.Pauli bölgesinde Reeperbahn Caddesi bulunmaktadır . Burasını görmeden olmaz dedi. bu bölgede çok sayıda diskotek ve gece kulubünün bulunduğunu söyledi.

Parklarının güzel olduğundan bahsetti. Aynı anda iki parkı yürüyerek geçerek şehrin merkezine ulaştık.

Bizim için hızlı bir tur oldu.Öğlen 12.30 vardığımız Hamburg'tan akşam 7.00 gibi ayrıldık.

1. Fotolar çok güzel. Gezmiş gibi oldum.

2. Hamburg'u merak ederim ben de. Baharda gezi Planı'na almak gerek. Almanya tarihi Açıdan Köklü memleket otobanlarında bile görülecek kaleler Saklı

3. Bize her yer okul. Ben de çölü merak ettim. Almanya ,İspanya Çek cumhuriyeti Bmacaristan Avusturya doğayı ve eskiyi korumuş. gezmek tanımak anlamak öğrenmek demek benim için.

4. Siz ne de güzel gezmişsiniz , biz bu kadar detaylı gezemedik , ama bir daha gitmek isteşem hamburga ;)

5. belli ki bir günde bütün turistik atraksiyonları yapacağım, balık pazarı, belediye binası, gölde gezinti, avm, şehrin merkezi

sonra artık ver elini ara sokaklar pasajlar küçük barlar dedelerin gittiği mekanlar