2 Temmuz 2014 Çarşamba

Yine yeniden Sinop

Çiçekler yerlerini buldu. Bir kısmı kapı önündeki merdivene,bir kısmı komşunun evini süslemeye bir kısmı ya tutarsa diye sökülerek Sinop'a getirildi. Petunya ve tırnak çiçeği.hemen ekildi. Petunyalar tuttu gibi. Ama aklım terasta kalan çiğdemler ile kasımpatlarda. Onları indirmeye yada başka yere nakletmeye vaktim olmadı. Bıraktığım çiçekler bana dostluğu arkadaşlığı anlatıyor. Öyle dostlar vardır ki yeri çok güçlü onlar çok değerlidir. Bazen bir orkide gibidir. Nazlı sürekli açar. Senin için özeldir yeri. Bazıları menekşedir. Görüşmezsin ayda yılda bir kere görüştüğünde ilişkin kaldığın yerden devam eder. Bazıları. sardunyadır; dostluğu arkadaşlığı hiç bitmez ışıl ışıldır. Hele açtımı seni tümden kucaklar.Her zman yanında bulunur.
 Eşyalar toplandı. Yolculuk Sinop'a Buradaki çiçekler karşıladı beni.  Bir yerlerde okumuştum. Eşyalara ve insanlara güvenmeyeceksin diye.Ama dostların yine de yeri ayrı. Bu sene Sinop bienalin 5. Konusu kristaller ve kümeler . Karşımda deniz ruhum gibi gözümü dinlendiriyor. Şu anda çay bahçesindeyim. Ilık bir rüzgar esiyor ,karşımda deniz .
Yaşamak nedir diye sorsalar derim ki ik önce çok şey beklemiyeceksin hayattan. Sonra bakacaksın çevrene senin sevebileceğin arkadaşların var mı? Değer verdiğin insanlar..Bir de basit yaşayacaksın. Yaşamın acı ve tatlı yönünü olduğu gibi kabul edeceksin. Öfkeni kine dönüştürmeyeceksin. Her şeyi olduğu gibi kabul edeceksin.


8 yorum:

  1. Sinop'a hoş geldin. Ben şu an 1 ağustosta gelmeye karar verdim. Güzel resimlerini bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Oh! Engelsiz yorum yapmak ne rahatmış:))

    YanıtlaSil
  3. Güzel vakit geçirmenizi diliyorum.

    YanıtlaSil
  4. sardunya benzetmesi çok doğru, ondan sevmişim sardunyaları, arkadaşlığı sevdiğimden...çok sevdim çok, bahçem sardunya dolu:)

    YanıtlaSil
  5. Bir de yavaşlayacaksın...Yoksa hayatı ıskalıyorsun.Naçizane fikrim.Takipteyim

    YanıtlaSil
  6. Çiçeklerle ilgili yazdıklarınız çok hoş umarım her şey gönlünüzce olur sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,
    Dostlukları çiçeklerle ne güzel özleştirmişsiniz. Hayatta karşımıza ne çıkacak hiç bilmiyoruz. Bazen inişler bazen çıkışlar...Hayata güzel bakabilmek önemli olduğu gibi kabul edip ıskalamadan güzellikleri..Yaşam sevinciniz çoşkuyla devam etsin.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Kimi petunya, kimi sardunya, çiğdemsin bazen manolya. Bülent Ortaçgil şarkısı :)))) Bütün çiçekler, biraz daha su ister. :)))
    Bu yazınız onu çağrıştırdı. Henüz incelemedim blogunuzu ama sık sık gider gelirim artık ben buralara gibi. Balkonda ayçiçeği yetiştiren birinin blogu mutlaka izlenmeye değerdir. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Üç kozalak iki taş

                                                                                           Spderman                                         ...