27 Mayıs 2014 Salı

Çare nerede ise aramasını bilmek gerek

Bazen içinden çıkamazsınız. Sürekli kafanız o gerçekle uğraşıp durur.. Düşününce rahatsız olursunuz. çözüm üretemezsiniz. İşte bu zamanda yapacağınız bir şey var.
Hayatta çaresi olan sorunlar konusunda yılgınlığa düşmeden mücadele etmek, çaresiz olan durumlarda gerçekçi olup,dirençle,sabırla karşılık vermek.

Geçenlerde eşim konuştuğu panel sonrası bir kitap getirmiş. KORUYUCU SAĞLIK REHBERİ. Türk Eczacılar birliğinin bir yayını.Aklıma  takılan bölümleri okurken;  ruh sağlığını korumak için alınacak önlemler bölümü dikkatimi çekti..Yukarıdaki bölümü okuyunca olayları değerlendirirken aynı bakış açısıyla bakmamak  lazım diye düşündüm. Çözülmez sandığımız gerçekler için kabullenme yerine yeni yöntemler denemek gerek. Belki biz büyütüyoruz. Biz olayları olumsuz ,yorumluyoruz. Labirent gibi aynı olayı hep aynı şekilde yorumluyoruz. Olayın dışına çıkıp dışarıdan baksak, taraflı bakmasak. İlk adımı başkalarından bekleme yerine biz adım atsak. Diyeceksiniz klişe laflar bunlar. Neden ilk adımı ben atayım,sorunu ben niye çözeyim . Peki kim sizin bu konuda kızdığınız biliyor. Duyguları ifade etmek gerek. Kimse beni anlamaz ,diyerek baştan kanalları kapatmamak Aslında kolay gibi geliyor .diğer taraftan da zor gibi .Çözüm istiyorsak çabada sarfetmek gerek. Eli taşın altına koymak gerek. Ben çevremde gördüğüm doğal olayları olumlu yorumlayıp hayatın ipuçlarını değerlendiririm..Alttaki resim arabayı park ettiğim yer. Taşların arasından gül çıkmış.
Bu resimde mevsimini şaşıran kasımpat. Bu sene havaların sıcak gitmesi nedeniyle  kasımpatlar mayıs ayında açtı. Demek ki uygun hava koşulları bir çiçeği açtırıyor diğerini taşların arasından çıkarabiliyorsa biz neden çaba sarfetmeyelim. Bazen ummadığınız anda bizim de çabamızla yaşam sürprizlere gebedir.
Dikmen Vadi'sinde sabah yürüyüşünden  bir kaç kare poz. Yaşamın güzellikleri sizin de güzelliğiniz olsun .


1 yorum:

  1. size mail attım ama hata verdi,

    gezgingeyik twitter adresim oradan ulaşır mısınız bana

    YanıtlaSil

Bahar mı geldi? Hani nerede?

                                                                                                   21 mart nevruz bolluk bereket, gün eşitli...