13 Kasım 2012 Salı

Annemi anarken

Bu sabah yine erkenden uyandım.Annemin aramızdan ayrılalı bir yıl olmuştu.Çiçeklerimi annemin gözüyle selamladım.Ardımdan yüzümü yıkadım.Aynaya baktığımda belki annemi görürüm diye uzun uzun kendime baktım.Hangi yanım anneme benziyor diye.Bekledim aynalardan çıksın yanıma gelsin diye.Çayımın son yudumunu çiçeklerin karşısında içtim.Kasımpatlarla sohbete daldım.Gülüm bu mevsimde son bir defa açayım dedi.Onu okşadım annemin ellerini tutar gibi.Kahvaltıyı hazırlarken içerden seslenişini hatırladım.Kızım bir kabaklı omlet yapsan deyişi kulaklarımdaydı.Onun sevdiği kabaklı omleti yaptım.Bugünkü yemek menümde nohut yemeğiydi.Bir misafir gelecekse hemen akşamdan ıslatır nohutu..Sabahleyin biz kalkasıya kadar sobanın üzerinde pişer nohut yemeği her tarafı sarar kokusu.Uykudan uyandığımda kızardık nohut kokusu sarmış her yanı diye.Şimdi o nohut kokususunu arıyorum.Her tarafı sarsın.Belkde nohut kosusu onu bana getirecek.Gelmiyeceğini biliyorum.Ama bugün ben de nohut yemeği yapacağım tıpkı annemin yaptığı gibi.Etrafı kokutacağım sanki onun kokusu sarmış gibi yapacağım.İçerden seslenişini hatırlayacağım yanında birde kesme makarna ile çorba yap deyişini.Onun sesini telefonlarda duymasam da teyzelerimi arayacağım halini hatırını soracağım.Anacığıma sorar gibi.Eşimin teyzesni ziyarete gideceğim.Anamın evine gider gibi.Minevver teyzeden rica edeceğim bir helva kavuruver anamın ruhu için .Bu satırları yazarken hem ağlayacağım hem annemi hatılayacağım.resimlerine bakacağım birer birer.Evlendikten sonra annemden masa örtüsü örmesini istemiştim .Tteyzemin kızıyla ortak örmüşlerdi.Yıllarca ben kullandım.Sonra annem.Şimdi tekrar aldım.yatak örtüsü olarak kullanıyorum.Annemin ellerini hatırlayacağım ilmek ilmek dokuyuşunu.Kızım yalnızım beş çocuk hiçbiriniz yoksunuz,babanda evden çıkıyor dolaşıyor.ben de yalnızlığımı kuran okuyarak geçiriyorum deyişini hatırlayacağım.Babamın ölümünde hasta yatağında babam için hasta haliyle ilahi okuyuşunu hatırlayacağım.Babamın son nefesini vermeden önce ki o becerisi aklıma gelecek .En zor zamanlarda annem baş etmeyi bildiyse ben de yaşamada zor anlarımda annemi hatırlayıp onu gibi becerikli olacağım.Hoşçakal annem.

5 yorum:

Nesrin dedi ki...

okurken gözlerim doldu o kadar çok acı bir şey ki . bende annemi kaybedeli 3 yıl oldu .insan hiç inanmıyor bir gün çıkıp gelecek gibi. Mekanı cennet olsun senin annen bir melek :(

parıldayan çiçek dedi ki...

Teşekkürler Nesrin.Senin de başın sağ olsun gitgide daha çok özlüyorum

hayat paylaştıkça dedi ki...

Annenın mekanı cennet olsun benıde aglattın tuylerım dıken dıken oldu keşke gıdenlerı gerı getırebılme ımkanımız olsa keske.

hüznün tadı dedi ki...

Canım, nur içinde yatsın anneciğin. Kaç yaşımıza gelirsek gelelim anneye ihtiyaç hiç bitmiyor. Onların yerleri hep boş kalıyor.

Başak dedi ki...

Off annelerimiz :( Annenizin Mekanı cennet olsun...